מה אתם עשיתם לזכרו של מרן? • ישראל גליס

    ישראל גליס 1 Comment on מה אתם עשיתם לזכרו של מרן? • ישראל גליס
    19:00
    15.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on גלנט: "לא אסכים לשלטון צבאי בעזה"; נתניהו: "מנותק מהמציאות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השעה 6.45 בוקר של יום שני ג' מר חשוון, אני מתייצב ליד ציונו של מרן רבי עובדיה יוסף זצוק"ל מסביבי עם ישראל מבוגרים צעירים תלמידים בני ישיבה וגם הרבה נשים מאחורי מחיצה שהשקימו קום.

    כולם בתפילת לחש, בכי חרישי נשמע ברקע, שנה בלי אבי בני עדות המזרח, פוסק ואיש הלכה. שנה בלי נותן עצה טוב ומלטף כאבא אוהב.

    חסר לנו היום כאוויר לנשימה איש כמוהו. כל מי שבא אחריו זה חיקוי, זה לא זה, לא בפסיקה, לא בחכמה ולא בישרות.

    אחרי אמירת פרקי תהילים אני יוצא מחלקת הקבר נוטל ידיים ויורד לרחוב בצד ימין יושב מתרים אלמוני ושותה קפה של בוקר כנראה אחרי לילה של התרמות, מצד שמאל שולחן עם נרתיק ספר תורה,ומתרים אחר זועק כל אות כך וכך שקלים. חשבתי למה הוא זועק בקושי חמישה אנשים מסביבו.

    אנשי הניקיון של העיריה מגיעים כדי לנקות את הרחוב, והרחבה שליד, וגם הרצפה מלאה בכוסות מהמתקן של משפחת גרינוולד.

    הרחבה מלאה בניירת שיש בה גם ניירת גניזה – כל מיני תפילות שהדפיסו מוסדות הכל הולך לפח. קצת בושה.

    עמדתי והתבוננתי מי בא ומי הולך עם עיניים מטורטרות ועייפות מלאות דמעה, אלו שמרן מסר את נפשו עליהם שילמדו תורה, שיקיימו מצוות, שישמרו שבת. הפנים אומרות הכל.

    אני עוצם את עיני וחושב שיש שני מרן שאני הכרתי: אותו מרן שלחם את מלחמתה של תורה דרך ספריו והנסיעות לרחבי הארץ בהרבצת תורה, על העצות החכמות שאני שמעתי ממנו לפני 40 שנה. יש גם מרן של הקמת ש"ס כשמסביבו עסקנים מרחבי הארץ שבאים לבשר לו על עוד מקווה ועוד תלמוד תורה עוד בית כנסת ושיעור תורה שנפתח בישוב.

    תראו לי עוד אחד מחכמי הדור בארבעים השנים האחרונות שיכול לזקוף לזכותו תעשיית תורה כזאת מפוארת. ובלי לפגוע באיש הרבה עשו ועושים.

    לצד העשיה הגדולה היתה גם פוליטיקה של כנסת ממשלה שגזלה את לימודו ואת אורח חייו אבל בלי זה כנראה אי אפשר.

    נשארנו יתומים ויש בינינו שמחפשים איפה אפשר לריב על ירושה שאיננה שייכת להם.

    מי בראש של מה? של מפלגה? זה זכרון של מרן?

    עמל חיו יורד חס ושלום לטמיון, לכאורה היה צריך לדאוג לכך שכל הישיבות שהוקמו בברכתו ובהכוונתו יעשו סיום לזכרו אתם בטח מכירים את המוסדות שיש עליהם שלט בהכונת מורינו וכו' אז מה עשיתם לזכרו? איה הם תלמידי תלמודי התורה שמרן שפך דמים רבים שיתקיימו מה הם עשו לזכרו של מרן?

    אז יש לנו זמרים שהלחינו שירים לזכרו, יש למעלה משלושים ספרים שיצאו לכבודו, אבל מבצע של אלפי משניות לזכרו לא קיים. שמעתם יש את אל המעיין ועוד כאלו מוסדות שמרן טיפח אותם וגם דאג להשיג להם תקציבים גדולים האם הם יעצרו ליום אחד את תלמודם ויעלו לציונו?

    פתחתי את העינים וחזרתי לציונו של מרן ולזכרונות של בית הכנסת בבית ישראל של ליל שישי עם הלכות שבת של מרן שיכולתי לשאול שאלות ואולי המטופשות ביותר אבל להרגיש אני כאשכנזי שיש מסביבי הרבה רבנים ראשי ישיבה וגדולי תורה אשכנזים לחבב את חכמתו וישרותו של מרן ולשמוע בצמא את דבריו.

    נפרדתי מציונו כשאני בדרכי לציונו של אבי הרב יעקב גליס שיום פטירתו חל היום ג' מר חשוון. אבי ומרן היו בידידות גדולה מאד. את ארון הספרים התורני שלי מפארים ספרים שאבי קיבל עם הקדשה של הרב וספרים שאני קבלתי.

    זה קשר מעניין שהתחבר לפני שנה שם למעלה כשהאדמור מרוז'ין ואבי מקבלים בשמים למעלה את נשמתו של מרן והולכים איתו לפגוש את כל אותם גאונים שמרן השתעשע איתם ואנחנו נשארנו כאן יתומים.

    תפלה שיהיה מליץ טוב על כולנו והשלום והאחווה אהבו.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אדון גליס
      זכות ה"היתר מכירה " שתמך וקידם תעמוד לו!!